Etter 10 ganger vil du kunne føle forskjell.
Etter 20 ganger vil du kunne se forskjell.
Etter 30 ganger vil du ha en helt ny kropp.
- Joseph Pilates

Joseph Pilates utviklet metoden tidlig på 1900-tallet. Han kalte treningsformen for Contrology, fordi man bruker tankekraft for å kontrollere musklene.

Pilates er mind-body-trening ved hjelp av en gulvmatte eller et utvalg av utstyr, som f.eks strikker, små og store baller, arc, ring og ikke minst reformeren med lange sterke fjærer som gir motstand og støtte. Pilates kan dramatisk forandre hvordan kroppen din ser ut, føles og fungerer. Pilates bygger styrke uten overflødig bulk og kan gi en elegant, tonet kropp med slanke lår og en flat mage. Den indre støttemuskulaturen bygges opp fra bunnen av, slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte.

Pilates er en sikker og effektiv treningmetode som vil hjelpe deg til å føle deg bra. Gjennom pilates blir man mer bevisst på sin egen kropp og får en god kroppsholdning. Pilates forbedrer også fleksibilitet, smidighet og gjør dagligdagse aktiviteter enklere. Treningsformen kan også bidra til å lindre ryggsmerter.

Pilates har mange modifikasjonen til alle øvelser som gjør at absolutt alle kan gjennomføre øvelsene. Uansett din alder eller tilstand, vil pilates kunne fungere for deg.

STOTT Pilates er en moderne tilnærming til den opprinnelige treningsformen utviklet av den avdøde Joseph Pilates. Gründerne Moira og Lindsay G. Merrithew, sammen med et team av fysioterapeuter, idrettsmedisinere og fitnessfagfolk, har brukt over to tiår på å utvikle STOTT Pilates-metoden for trening og utstyr. Dette resulterte i inkluderingen av moderne prinsipper for treningsvitenskap og ryggradrehabilitering, noe som gjør den til en av de sikreste og mest effektive metoder tilgjengelig.

Muskulær balanse

Mye konvensjonell trening har en tendens til å trene de samme musklene. Dette fører til at svakere muskler har en tendens til å bli svakere og sterke muskler tendens til å bli sterkere. Resultatet er muskulær ubalanse - en primær årsak til skader og kroniske ryggsmerter.

Pilates trener hele kroppen, selv ankler og føtter. Ingen muskelgruppe blir overtrent eller undertrent. Muskulaturen blir jevnt balansert og styrket, hvilket hjelper deg til å nyte daglige aktiviteter og idretter med større letthet, mer effektivt og med mindre sjanse for skader. Det er derfor så mange profesjonelle idrettslag og eliteutøvere bruker pilates som en viktig del av deres trening.

 10 fordeler med pilates

  1. øker blodomløpet og
    minsker muskelspenninger
  2. øker kroppsbevisstheten
  3. øker konsentrasjonsevnen
  4. gir smidig og sterk muskulatur
  5. gir bedre balanse og fleksibilitet
  6. gir sterk mage og støttemuskulatur til rygg - bedre holdning - mindre belastningsskader
  7. øker fysiske prestasjonsevner
  8. øker energinivået og gir mer overskudd i hverdagen
  9. øker selvtilliten
  10. reduserer stress

Timebestilling

Under en time med personlig trening får du med deg oppvarming, grunnprinsipper og en sikker og effektiv styrketreningsøkt som er tilrettelagt dine ønsker og din kropp. Du vil veiledes i alle øvelser og hjelpes til å jobbe sikkert og effektivt.
Du kommer til å bli svett!
(Første time vil vare i ca. 75 min. og inneholder en kroppsholdningsanalyse for å gi deg den tryggeste og beste treningen for deg.)

- 60 min. PT-time på matte eller reformer: 400,-

Kontakt Lena Johansen på
tlf: 90 52 30 90 / e-post: [email protected]
for bestilling av time eller gavekort.
NB! Timer som ikke blir avbestilt dagen før, blir belastet.